Klabater podsumował aktualną strategię

Klabater podsumował aktualną strategię

Klabater podsumował aktualną strategię – najważniejsze cele to koncentracja na własnych IP i wejście do TOP 500 producentów na Steam

Klabater, notowany na NewConnect producent i wydawca gier podsumował aktualną strategię rozwoju. Głównym celem firmy jest rozwój gier strategiczno-symulacyjnych, które łączą narrację i RPG. Długoterminowym celem jest wprowadzenie nowych produkcji do TOP500 gier na Steam. Spółka skupi się na wydawaniu gier własnych i portingu tytułów na konsole od innych deweloperów. Studio chce postawić na współpracę z dużymi wydawcami – co ma zaowocować silniejszą pozycją na rynku. W ostatnim czasie fundusz Pure Alpha Investments zainwestował w Klabater. Studio zdradziło szczegóły o Crossroads Inn 2 – nowej produkcji własnej.

– Nasz najważniejszy cel w aktualnej strategii to koncentracja sił na grach strategiczno-symulacyjnych, które będą łączyły narrację i RPG. Chcemy osiągnąć pozycję lidera w tych kategoriach, co zaowocuje umieszczeniem naszych produkcji wśród TOP500 na Steam – zapowiada Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.  – Informacje o aktualnej strategii zdradzaliśmy w raportach, zapowiedziach i komunikatach. Teraz prezentujemy ustrukturyzowane cele strategii, którą realizujemy od początku 2023 roku. Widzimy, że przyjęte przez nas założenia sprawdzają się, bo pozwalają przyciągnąć nowych inwestorów, jak i rozbudowują naszą pozycję w tytułach na konsole. Mamy za sobą wiele lat doświadczenia w branży gier i chcemy to wykorzystać – dodaje Robert Wesołowski.

Aktualna strategia zakłada rozwój w dwóch kierunkach – produkcji gier własnych i portingu.  W 2024 roku Klabater planuje wydać Crossroads Inn 2, które będzie systematycznie rozwijane o nową zawartość. Zysk ze sprzedaży pierwszej części gry wyniósł 3,3 mln zł. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac nad drugą częścią Heliborne 2.  Studio planuje wydawanie co najmniej 8 tytułów rocznie – wliczając w to zarówno gry własne, jak i portowane.

– Stawiamy na nasze własne IP. Nie będziemy angażować się w finansowanie, produkcję i promocję gier niebędących naszymi produkcji. Chcemy działać globalnie. Naszymi klientami są gracze komputerowi i konsolowi zainteresowani grami symulacyjnymi, strategicznymi, narracyjnymi i RPG. To nasz najsilniejszy znak rozpoznawczy – spójne portfolio – dodaje Robert Wesołowski. – Posiadamy rosnące portfolio zarówno własnych, jak i portowanych gier, które pozwala na dywersyfikację ryzyka oraz zwiększenie zasięgu naszych produktów. Back-katalog studia wynosi obecnie 31 tytułów – mówi Robert Wesołowski.

Plan wydawniczy Klabatera przewiduje premierę czterech dodatkowych produkcji do końca bieżącego roku: Terraformers, Snowtopia, Ruinarch, Startegic Minds Liberty. Spółka stara się o zdobycie kolejnych gier do portingu.

PODSUMOWANIE STRATEGII 2023